Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


10% nagyon sokat olvas - de ők a piac számára nemigen tényezők (a könyvtáraknak sem?)

Nyáry Krisztián: - (...) egy egészen meglepő adattal is szembesültünk. Kiderült, hogy van nyolcszázezer ember - tehát a felnőtt magyarok tíz százaléka -, aki nagyon-nagyon sokat olvas, évi harminc vagy annál is több könyvet. Ez a tíz százalék viszont a nemzetközi összehasonlításban nagyon magas arány, például Franciaországban ez csupán egy százalék. Nálunk van egy jól körülhatárolható társadalmi réteg, akik sokat költenek a hobbijukra, évente 30-50 könyvet is megvásárolnak. De miközben például a rendszeresen sportolókra kereskedelmi kampányokat fejlesztenek ki bankok meg mindenféle kereskedelmi cégek, a rendszeresen olvasókat nem tekintik ilyen célcsoportnak, mert valahogy úgy képzelik el az olvasó embert, hogy egyedül ül egy sarokban, nem beszélget senkivel, és nem is érdemes őket megszólító kampányokat indítani. Holott közösségek épülnek a könyvek köré is: kisebb olvasókörök valós találkozások által, vagy online felületeken megosztott tapasztalatok nyomán nagyobb tömegek is - a magyar olvasók közül például több tízezren követik Juhász Annát vagy Szabados Ágit.

Nem tudom eléggé dicsérni őket, elképesztően izgalmas, ahogyan nap mint nap a könyvekre irányítják a figyelmet. Igazán jó dolgok az irodalomterápiás csoportok is. De például az egyik kedvenc közösségimédia-termékem a Moly.hu, ahol olvasók (nemcsak bölcsészek vagy a könyvszakmához kötődő emberek) ajánlanak köteteket, ők mondják el, milyennek találják az egyes műveket, megosztják egymással kedvenc idézeteiket. Nemrég a gyerekeim lelkendeztek, hogy milyen jó podcastek meg hangoskönyvek vannak, és mondtam, hogy hát fölfedeztétek a rádiót.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról